.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
حضور محققان پاكستان، تاجيكستان و لبنان در همايش نيما

دبير همايش نيما يوشيج گفت: محققان كشورهاي پاكستان، لبنان و تاجيكستان در همايش نيما ميراث نور حضور دارند.

به گزارش فارس ، غلامرضا پيروز پيش از ظهر امروز در همايش نيماشناسي كه در دانشگاه مازندران برگزار شد، افزود: 168 مقاله داخلي و خارجي به دبيرخانه اين همايش ارسال شد كه از ميان آثار ارسالي، 95 مقاله براي چاپ در كتاب مجموعه مقالات انتخاب شد.
وي با اشاره به اينكه نماياندن جنبه‌هاي چند بعدي اشعار نيما، ايجاد گفتمان فرهنگي متقابل در عرصه مطالعات بومي و شناسايي نيما از بعد ادبي از هداف اين همايش بوده است، تصريح كرد: با توجه به حجم مطالب مقالات ارسالي مقالات در سه جلد منتشر شده است.
پيروز با بيان اينكه 50 سال از مرگ نيما مي‌گذرد، اظهار داشت: نخستين جلسات برگزاري همايش نيما با عنوان ميراث نو از سال 86 آغاز شده است.

* شناخت افكار نيما رسالت اصلي اين همايش
رئيس دانشگاه مازندران نيز در اين همايش با خير مقدم‌گويي به مهمانان افزود: رسالت اصلي اين همايش شناخت افكار نيما است.
قاسم عليزاده افزوزي با اشاره به اينكه نيما ستاره‌اي در ادب و فرهنگ ايران است، تصريح كرد: نگاه نويني كه نيما در عرصه شعر و شعاري در دوران خفقان ايجاد كرد، بايد ارج گذاشته شود.
وي گفت: ثبت نام نيما به عنوان شاعر نو در دفتر مشاهير ايران رسالت و اداي ديني است كه تاريح ادب و فرهنگ اين سرزمين كهن در برابر نيما انجام داده است.
رئيس دانشگاه مازندران با اشاره به اينكه نيما از دل روستا برخواسته بود، اظهار داشت: زلالي روح روستايي نيما در اشعار تجلي كرده بود كه اين مسئله بايد براي شاعران جوان توجه به خوداتكايي قلمداد شود.
وي ثبت روزي در تاريخ به نام نيما را خواسته ملت ايران و مردم مازندران دانست و بيان داشت: تاريح ايران افتخارش به فرزنداني است كه ستاره‌هاي درخشان در عرصه علم، ادب و شاعري دارد.
در اين همايش ناطق نوري نماينده مردم نور و محمودآباد در مجلس، استاندار مازندان، رحيم مشايي، مديران‌كل ادارات مازندران و موسوي گرمارودي شاعر انقلاب حضور دارند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.072 seconds.